Σελίδες

Παρασκευή, 5 Μαρτίου 2010

Μιχάλης Τούμπουρος - Μονολογώντας [2009]

...Τετάρτη 3 Μαρτίου ξημερώματα έφυγε από κοντά μας ο Μιχάλης Τούμπουρος, μετά από τροχαίο που είχε με την μηχανή του.

Γεννήθηκε στην Άρτα και σπούδασε ιατρική στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας.
Έζησε και εργάστηκε ως πυρηνικός γιατρός στην Καλαμάτα.
Αυτοδίδακτος μουσικός, όταν ρωτήθηκε σε πρόσφατη συνέντευξή του στον Τάσο Π. Καραντή για λογαριασμό του www.e-orfeas.gr αν υπάρχει κάποιος αρμός μεταξύ της ιατρικής και της μουσικής, είχε πει: "...Και οι δυο προσπαθούν να εξορκίσουν τον θάνατο!" (Υπάρχει άλλη μια πολύ ωραία συνέντευξή του στην Αυγή στον Σ. Ματζάνα)
Το 1991 συμμετείχε ως συνθέτης στιχουργός και ερμηνευτής στους «Αγώνες Ελληνικού Τραγουδιού» του Μάνου Χατζιδάκι που έγιναν στην Καλαμάτα και τιμήθηκε με το 3ο βραβείο.
Από το 1994 και μετά, συνεργάστηκε με θεατρικά σχήματα της Ρόδου και της Καλαμάτας γράφοντας την μουσική και τα τραγούδια για περισσότερα από 15 έργα (σε κάποια από αυτά εμφανίστηκε και ως ηθοποιός).
Το 2006 εμφανίστηκε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης με το τραγούδι «Άρωμα».
Το 2008 συμμετέχει ως συνθέτης στο άλμπουμ του Μανώλη Μητσιά «Ένα τσιγάρο κι ένας ψεύτης» με το τραγούδι «Είναι νύχτα και τα ξέρει όλα».

Τον Οκτώβριο του 2009 κυκλοφόρησε τον πρώτο του δίσκο "Μονολογώντας".
Τραγούδια του ερμηνεύουν σ' αυτόν τον δίσκο οι Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, Χάρις Αλεξίου, Διονύσης Τσακνής, Μπάμπης Στόκας, Λάκης Παπαδόπουλος, Πάνος Μουζουράκης και ο ίδιος.

...Καλό ταξίδι Μιχάλη και σ' ευχαριστούμε για τα τραγούδια σου και τις μουσικές σου...

Μιχάλης Τούμπουρος - Μονολογώντας


Μιχάλης Τούμπουρος - Μονολογώντας [2009]
Μονολογώντας πάω
Τις νύχτες που ξυπνάω όλο ρωτάω
ποιον αγαπάω
ποιον αγαπάω

Φλόγα μεθυσμένη
Καίω τη παιδική σου
Την ορμή τη νύχτα αυτή
Που ’σαι σκυφτή
Κι είμαστε ξένοι
Μαραμένοι
Απονενοημένοι
Υφαίνοντας ιστούς
Έξω απ την πόρτα μας
Μωρό μου ...

Μονολογώντας πάω
Τις νύχτες που ξυπνάω όλο ρωτάω
ποιον αγαπάω
ποιον αγαπάω
Κι ότι μου απομένει
σε μια ζωή
απλωμένη στη φυγή
παγωμένη είσαι εσύ
είναι η πληγή στάχτη και οργή
Τίποτα δε μου λείπει
Τίποτα δε μου ανήκει
Για πίστη ανήμποροι
Τυφλοί
Σε χώρα φωτισμένη
Ξένοι
Ζωή πλασμένη
Από πλαστικό
και λάσπη...

Κλαίω πίσω απ τις πόρτες
Η αλήθεια
Για θεούς και πότες
Βοήθεια
Δε ζητάω και σπάω
Δε ρωτάω
Σε κοιτάω

Μονολογώντας πάω
Τις νύχτες που ξυπνάω όλο ρωτάω
Ποιον αγαπάω
Ποιον αγαπάω

Από που φως να στραγγίξω
Για ν αγγίξω πάλι όπως παλιά
Ήχο και χρώμα
Κι απ τα δάκρυά σου τα ρηχά
Να ειδώ ξανά
Να ειδώ νύχτα με χιόνι
Να ειδώ φωτιά
να ιδρώνει
Να ειδώ
πως θ αντιδράς
Σαν δεις πως πας
ανάποδα απ΄ όσα είπες
Ποζάρεις τρύπες
Ξοδεύεσαι τις νύχτες
Στους ψύκτες
Εκείνης της ζεστής σου ομορφιάς
Σε ουρανούς μπογιάς
Πετάς και πας
Χρώματα, βερνίκια
της ψυχής μου δεκανίκια
χάνω το στοίχημα
δε ρωτάω
σε κοιτάω

Μονολογώντας πάω
Τις νύχτες που ξυπνάω όλο ρωτάω
Ποιον αγαπάω
Ποιον αγαπάω

Μπάμπης Στόκας - Γυρεύω μια αγκαλιά


Μπάμπης Στόκας - Γυρεύω μια αγκαλιά [2009]
Γυρεύω μια αγκαλιά
μια τρυφερή ανάσα κάθε βράδυ
μια μακρινή φωνή,
μια έρημη μορφή που θα σου μοιάζει

Γυρεύω μια αγκαλιά
μια πνοή
αντιγραφή από αυτή που μου χεις πάρει
την ίδια ανάσα κι αγκαλιά
το δικό σου φιλί
γυρεύω εσένα φως μου στο σκοτάδι

Κι όλα έχουν έρθει αλλιώς
αδιάφορος, δειλός, γυρνάω ρημάδι
δύση κι ανατολή
μια κούρσα ήσουν τρελή μέχρι τον Άδη

Πατάω ένα κουμπί
κι αν είσαι εκεί απόψε μάτια μου
απάντησε μου πες μου λόγια, εικόνες
δως μου τα μέτρα το σκοπό
να σου τραγουδώ
και να χαθώ στις μαγικές σου οθόνες

Γυρεύω μια αγκαλιά,
μια πυρωμένη ανάσα να μου τάζει
μια έρημη ομορφιά
να μου χαμογελά και να σου μοιάζει…
να σου μοιάζει…
και να σου μοιάζει…


Χάρις Αλεξίου - Ραντεβού


Χάρις Αλεξίου - Ραντεβού [2009]
Στροβιλίζει τα λόγια σου, ο αέρας του χρόνου
Όρθιος μένεις στη μέση της σκόνης και με κοιτάς.

Αστραπές δε φοβάσαι, τα δάκρυα λασπώνουν τα πάντα
μα εσύ κανονικά προχωράς.

Στρίβεις το κλειδί, τα φώτα ανάβεις
και με φόρα με προσπερνάς.

Μένω πίσω, με μια σπασμένη καρδιά, το άρωμα σου
κι' ότι παίρνει ζωή σαν το ακουμπάς.

Ραντεβού, μια το χρόνο, όποτε θες..
Να μαθαίνω απ’ όσα σε κάνουν μωρό μου τα βράδια και κλαις …

Κόμπο στο κόμπο, σχοινί που δεν άντεξε
κι' έσπασε και έπεσες και έγειρες σ’ άλλη αγκαλιά.

Κι' έμεινε ο κόσμος στυφός και μίζερος κι' άδειος
Πιστεύω πια, ζω τη κακή του πλευρά.

Με στόμα κλειστό, συνωστίζομαι εδώ για να πιω
μα η φωνή σου με βρίσκει, μου παίρνει τ’ αυτιά.

Σου ‘χα πει είναι θέμα ευθύνης, ντροπής
μα η ψυχή μου γυμνή στο καθρέφτη, άλλα μετρά …

Ραντεβού όπου θες , όποτε θες.
Να μαθαίνω απ’ όσα σε κάνουν μακριά μου τα βράδια και κλαις ...

Μακριά σου η ζωή εχθρική. Η μνήμη σου λόγχη,
που σχίζει του νου τις οθόνες στυγνή …

Τυπική μες στο πλήθος, με αμήχανο ύφος,
Με ήχο σακάτη, η φωνή μου φευγάτη στεγνή.

Σε ψάχνω παντού με βλέμμα τρελού, που ξανά
πιο κοντά είσαι μακριά του απ’ ότι παλιά ...

Στην ομίχλη του κόσμου απλώνεις μετάξινο νήμα,
σημάδια αφήνεις που μένουν νωπά ...

Ραντεβού μια το χρόνο, όπως θες.
Να μαθαίνω απ’ όσα σε κάνουν μακριά μου τα βράδια και κλαις…
και κλαις …

Λαυρέντης Μαχαιρίτσας - Ψάχνω φιλί



Λαυρέντης Μαχαιρίτσας - Ψάχνω φιλί [2009]
Χορεύεις στη μέση της νύχτας
χορεύεις στο κέντρο του κόσμου
όπως-όπως λίγη δως μου ανάσα, φως μου
λόγια ναρκωτικά
το στόμα σου φωτιά
τα μάτια σου αλμύρα, χήρα η ζωή μας, χήρα
τα μαύρα της πετάει μια βραδιά…

Σιγά-σιγά μακριά απ' όσα μετράς
κοντά μου θ' απλωθείς τι κι αν σφιχτά τα δόντια κρατάς
αχ τι 'ναι η ζωή μέσα κι έξω από μας
ωχρό μου κορμί υγρή μου ψυχή
σαν τον αέρα σκορπάω παντού
περνάω τις χαράδρες ουρλιάζω
είμαι μόνος και ντρέπομαι τις αδύνατες ώρες μου
ψάχνω φιλί - φαρμάκι...

Χορεύεις στη μέση της νύχτας
χορεύεις στο κέντρο του κόσμου
ζω και πεθαίνω κοντά σου φως μου, χίλιες φορές
Μα εσύ γεννιέσαι στις πληγές
λοξά το χείλι ιδρώνεις
στάζει το ρούχο σου έρωτα
και κλέβεις σιωπές…

Σιγά-σιγά μακριά απ' όσα μετράς
κοντά μου θ' απλωθείς τι κι αν σφιχτά τα δόντια κρατάς
αχ τι 'ναι η ζωή μέσα κι έξω από μας
ωχρό μου κορμί υγρή μου ψυχή
σαν τον αέρα σκορπάω παντού
περνάω τις χαράδρες ουρλιάζω
είμαι μόνος και ντρέπομαι τις αδύνατες ώρες μου
ψάχνω φιλί - φαρμάκι...

Χορεύω σαν φύλλο του Οκτώβρη
που πέφτει στο κέντρο του κόσμου
που φλερτάρει ως το τέλος, το τέλος του
πριν ταπεινωθεί...

Πλημμύρισε η ψυχή,
πλημμύρισαν τα μάτια
πλημμύρισαν τα χέρια μου κορμί...

Σιγά-σιγά
ψιθύρισε μου στ' αυτιά
αυτά που θέλω
αυτά που δε ζω…

Σιγά-σιγά σε δωμάτια κλειστά-σφαλιστά
θα στέκω γυμνός στης σκιάς σου το φως
σαν τον αέρα θα 'ρθω να μ' αγγίξεις
να γίνεις σκοπός, είμαι μόνος και ντρέπομαι
ψάχνω φιλί τέτοια ώρα όταν έρχομαι εδώ...

Σιγά-σιγά ψιθύρισέ μου στ' αυτιά
αυτά που θέλω, αυτά που δε ζω
σιγά-σιγά κάτω απ' την κουβέρτα σου
κι απόψε θα χαθώ
σιγά-σιγά μακριά απ' τους ίσκιους
σιγά-σιγά, σιγά-σιγά…

Σιγά-σιγά ψιθύρισέ μου στ' αυτιά
αυτά που θέλω, αυτά που δε ζω
σιγά-σιγά κάτω απ' την κουβέρτα σου
κι απόψε θα χαθώ
σιγά-σιγά................

Πάνος Μουζουράκης - Θεές Γοργόνες



Και κάποια videos με μουσικές του που έχει δημοσιεύσει στην σελίδα του στο myspace

Ger­ma-​Fed­eri­co Garthia Lor­ca
Di­rect­ed by Kostas Kat­soulakis
Mu­sic Michalis Toum­bouros
The­atri­ki Di­adro­mi 2004

Germa

Michalis | MySpace Music Videos






trojan women
from the the­atri­cal play TROAD­ES of Eu­ripi­des, The­atri­ki di­adro­mi 2003 . Lyrics and mu­sic by Michalis Toum­bouros, Di­rect­ed by Kostas Kat­soulakis

trojan women

Michalis | MySpace Music Videos






FROM THE OTHER SIDE
NIK­KI'S PC GRAPHI­TIES, Μιχάλης Τούμπουρος

FROM THE OTHER SIDE

Michalis | MySpace Music Videos






a hat full of rain
mu­sic from the the­atri­cal play "a hat full of rain" . Writ­er Michael Gaz­zo, Di­rect­ed by Ali­ki Alexan­dra­ki. Mu­sic com­posed by Michalis Toum­bouros

a hat full of rain

Michalis | MySpace Music Videos






a sweeper
Lyrics by Gi­an­nis Xan­thoulis
Mu­sic by Michalis Toum­bouros

a sweeper

Michalis | MySpace Music Videos






bongos
Lyrics Gi­an­nis Xan­thoulis
Mu­sic Michalis Toum­bouros

bongos

Michalis | MySpace Music Videos